Poetická ekonomie: Dělník je smrtelný, práce je živá
Je práce pro poezii věc příliš prozaická? I básníci a básnířky musí pracovat, a psaní koneckonců moc nevydělává. Přestože práce jako nezbytná součást našeho světa a základ jeho nerovností v básnickém díle přímo nevystupuje, tušíme, že tam někde v pozadí je. Nelze ji uniknout. Jako vtělená zkušenost se propíjí do jazyka a poetiky a v posledních letech se také navrací coby samotné téma.
Co nám může poezie říct o práci? Jaký druh práce je sama poezie? A čím si vydělávají básníci, když zrovna nepíší? Jaký je rozdíl mezi tvorbou, hrou, odpočinkem, prací a zaměstnáním? A prolíná se poezie s péčí, třeba i tím, jak často se dělá bez nároku na mzdu? Okolo těchto otázek budeme kroužit se Zofií Bałdygou a Jiřím Šimčíkem.
Večer autorského čtení Poetická ekonomie přináší do Veřejného sálu Hraničář současnou mladou poezii a uvádí ji na hranici básnického experimentu v režii Ladislava Zářeckého.
Je práce pro poezii věc příliš prozaická? I básníci a básnířky musí pracovat, a psaní koneckonců moc nevydělává. Přestože práce jako nezbytná součást našeho světa a základ jeho nerovností v básnickém díle přímo nevystupuje, tušíme, že tam někde v pozadí je. Nelze ji uniknout. Jako vtělená zkušenost se propíjí do jazyka a poetiky a v posledních letech se také navrací coby samotné téma.
Co nám může poezie říct o práci? Jaký druh práce je sama poezie? A čím si vydělávají básníci, když zrovna nepíší? Jaký je rozdíl mezi tvorbou, hrou, odpočinkem, prací a zaměstnáním? A prolíná se poezie s péčí, třeba i tím, jak často se dělá bez nároku na mzdu? Okolo těchto otázek budeme kroužit se Zofií Bałdygou a Jiřím Šimčíkem.
Večer autorského čtení Poetická ekonomie přináší do Veřejného sálu Hraničář současnou mladou poezii a uvádí ji na hranici básnického experimentu v režii Ladislava Zářeckého.