ELBE DOCK / Krátké filmy nominované na Cenu Pavla Kouteckého 2023
Hlas lidu (2022, r. Josef Švejda), Chtěl bych najít komfort v jakýkoliv situaci (2022, r. Alan Sýs), Krajina popela (2022, r. Eliška Plechatová), Mladice dračice, reportáž o mých kamarádkách (2021, r. Maja Penčič), Serpentis (2022, r. Sarah Lomenová)
#dokumentární filmy
Hlas lidu (2022, r. Josef Švejda)
Od poklidných setkání s veselými písničkami, přes projevy Václava Klause, až po protesty plné agresivity a násilí. Hlas lidu podrobně zachycuje dva roky proticovidových demonstrací. Dvacet minut plných autentických názorů odpůrců roušek, očkování nebo vládních nařízení vytvářejí komplexní názorovou paletu jedné části české společnosti. Reflexe odporu k nemoci, na kterou se již takřka zapomnělo, je příhodným mementem nedávné pandemie.
Chtěl bych najít komfort v jakýkoliv situaci (2022, r. Alan Sýs)
Tři kamarádi, chata uprostřed lesa, pár lahví vína a spousta otázek. O smyslu života, vlastní zodpovědnosti, ukotvení v době klimatické krize nebo o tom, kolik kilogramů mravenců připadá na jednoho člověka. Introspektivní filozofování i uvolněné tlachání zachycené přiléhavě chaotickou formou s nadhledem odkrývá nejistoty a frustrace jedné generace.
Krajina popela (2022, r. Eliška Plechatová)
„Tak jako teď za sebe skládám slova, skládala jsem vedle sebe částice prachu ve snaze pochopit, jak se k sobě věci vztahují. Minerály popela, co se hýbou ve tvaru našich potřeb.“ Eliška Pechatová vytvořila během svého studia na pražské UMPRUM experimentální audiovizuální esej, v níž se zamýšlí nad proměnlivostí a obnovitelností lesní krajiny. Musí být požár vždy ničivý? Nebo z popela může vyvstávat nová síla?
Mladice dračice, reportáž o mých kamarádkách (2021, r. Maja Penčič)
Mládí, nespoutanost, tanec, láska, sex a nitroděložní tělísko. Útržky autentických úvah přinášejí intimní a upřímný vhled do života čtyř mladých žen, autorčiných kamarádek. Každá řeší něco jiného, žádná z nich ale přitom nesklouzává k obvyklým klišé a obligátním tématům. Společně tak za doprovodu uvolněné melancholické kamery skládají jeden z možných obrazů současného ženství.
Serpentis (2022, r. Sarah Lomenová)
Audiovizuální projekt Sarah Lomenové by klidně mohl být fotografickým souborem umístěným v galerii. Precizně komponované statické záběry zachycují nekonečná průmyslová potrubí, která se vinou ústeckou krajinou. Protínají frekventovaná náměstí, zapomenuté periferie, ale i louky, lesy nebo řeky. Potkávají hrající si děti, skákající zajíce, grilující rodiny, bojující pavouky nebo vodáky v kostýmech. Působivý meditativní snímek o vztahu člověka a přírody tak mimoděčně popisuje také specifika života v Ústí nad Labem.
V rámci festivalové akreditace jsou všechny projekce zdarma. Více na webu www.elbedock.cz, kde naleznete vstupenky i kompletní festivalový program.
Hlas lidu (2022, r. Josef Švejda), Chtěl bych najít komfort v jakýkoliv situaci (2022, r. Alan Sýs), Krajina popela (2022, r. Eliška Plechatová), Mladice dračice, reportáž o mých kamarádkách (2021, r. Maja Penčič), Serpentis (2022, r. Sarah Lomenová)
#dokumentární filmy
Hlas lidu (2022, r. Josef Švejda)
Od poklidných setkání s veselými písničkami, přes projevy Václava Klause, až po protesty plné agresivity a násilí. Hlas lidu podrobně zachycuje dva roky proticovidových demonstrací. Dvacet minut plných autentických názorů odpůrců roušek, očkování nebo vládních nařízení vytvářejí komplexní názorovou paletu jedné části české společnosti. Reflexe odporu k nemoci, na kterou se již takřka zapomnělo, je příhodným mementem nedávné pandemie.
Chtěl bych najít komfort v jakýkoliv situaci (2022, r. Alan Sýs)
Tři kamarádi, chata uprostřed lesa, pár lahví vína a spousta otázek. O smyslu života, vlastní zodpovědnosti, ukotvení v době klimatické krize nebo o tom, kolik kilogramů mravenců připadá na jednoho člověka. Introspektivní filozofování i uvolněné tlachání zachycené přiléhavě chaotickou formou s nadhledem odkrývá nejistoty a frustrace jedné generace.
Krajina popela (2022, r. Eliška Plechatová)
„Tak jako teď za sebe skládám slova, skládala jsem vedle sebe částice prachu ve snaze pochopit, jak se k sobě věci vztahují. Minerály popela, co se hýbou ve tvaru našich potřeb.“ Eliška Pechatová vytvořila během svého studia na pražské UMPRUM experimentální audiovizuální esej, v níž se zamýšlí nad proměnlivostí a obnovitelností lesní krajiny. Musí být požár vždy ničivý? Nebo z popela může vyvstávat nová síla?
Mladice dračice, reportáž o mých kamarádkách (2021, r. Maja Penčič)
Mládí, nespoutanost, tanec, láska, sex a nitroděložní tělísko. Útržky autentických úvah přinášejí intimní a upřímný vhled do života čtyř mladých žen, autorčiných kamarádek. Každá řeší něco jiného, žádná z nich ale přitom nesklouzává k obvyklým klišé a obligátním tématům. Společně tak za doprovodu uvolněné melancholické kamery skládají jeden z možných obrazů současného ženství.
Serpentis (2022, r. Sarah Lomenová)
Audiovizuální projekt Sarah Lomenové by klidně mohl být fotografickým souborem umístěným v galerii. Precizně komponované statické záběry zachycují nekonečná průmyslová potrubí, která se vinou ústeckou krajinou. Protínají frekventovaná náměstí, zapomenuté periferie, ale i louky, lesy nebo řeky. Potkávají hrající si děti, skákající zajíce, grilující rodiny, bojující pavouky nebo vodáky v kostýmech. Působivý meditativní snímek o vztahu člověka a přírody tak mimoděčně popisuje také specifika života v Ústí nad Labem.
V rámci festivalové akreditace jsou všechny projekce zdarma. Více na webu www.elbedock.cz, kde naleznete vstupenky i kompletní festivalový program.