
Debata ve věci umění a veřejného prostoru Ústí nad Labem
Starat se o podporu umění ve veřejném prostoru znamená zdědit staletou tradici. Byla tu éra podpory mecenášů, světských i církevních institucí, éra socialistické podpory 1 až 4% z rozpočtu stavby na díla ve veřejném prostoru. V jakém stavu jsou sochy a plastiky vzniklé v minulém režimu a jak se proměnilo jejich okolí? Jsme dnes schopni tato umělecká díla poznat a ocenit? Jak se proměnily naše představy o veřejném prostoru za uplynulých dvacet let? Kdo se o sochy, pomníky a plastiky stará dnes? Kdo vyjednává vznik nových artefaktů, zanáší je do urbanistických studií a obstarává povolení?
Během moderované diskuze se zaměříme na město Ústí nad Labem a položíme si otázku, proč má smysl obohacovat městský veřejný prostor uměním dočasného i trvalého charakteru. Jaký je osud sochy Labe od Karla Kronycha, která se nacházela v okolí obchodního domu Labe? Kdo je zodpovědný za její opravu a kdy bude navrácena zpět do centra města?
Starat se o podporu umění ve veřejném prostoru znamená zdědit staletou tradici. Byla tu éra podpory mecenášů, světských i církevních institucí, éra socialistické podpory 1 až 4% z rozpočtu stavby na díla ve veřejném prostoru. V jakém stavu jsou sochy a plastiky vzniklé v minulém režimu a jak se proměnilo jejich okolí? Jsme dnes schopni tato umělecká díla poznat a ocenit? Jak se proměnily naše představy o veřejném prostoru za uplynulých dvacet let? Kdo se o sochy, pomníky a plastiky stará dnes? Kdo vyjednává vznik nových artefaktů, zanáší je do urbanistických studií a obstarává povolení?
Během moderované diskuze se zaměříme na město Ústí nad Labem a položíme si otázku, proč má smysl obohacovat městský veřejný prostor uměním dočasného i trvalého charakteru. Jaký je osud sochy Labe od Karla Kronycha, která se nacházela v okolí obchodního domu Labe? Kdo je zodpovědný za její opravu a kdy bude navrácena zpět do centra města?