La Reine + Serpentis
krátkometrážní, Česko, 2022, 18 min, režie: Sarah Lomenová
Dva dokumentární snímky, které byly natočeny na filmový pás a postprodukčně digitalizovány. Autorka snímku Serpentis s vámi bude po projekci debatovat o tom jak se točí filmy postaru.
La Reine: Drogy provází 73letého hippíka Iana celý život, jenomže doba se změnila. Zatímco v 60. letech byly součástí kontrakultury, dnes se na levandulovou farmu daleko od okolního světa sjíždí narkomani, kteří nehledají jinou nebo lepší společnost, ale přivážejí si sem svá traumata. Nikola Klinger natočil na Super 16 nejen Ianovy vzpomínky, ale i nostalgickou kroniku společenských procesů. Jeho portrét individuální i kolektivní paměti ukazuje, že existují dva způsoby, jak užívat svobodu, buď jako léčivou bylinu, nebo jako jedovatý plyn. (MFDF Ji.hlava)
Serpentis: Meditativní snímek odhaluje městská i přírodní zákoutí, jimiž vedou nekonečné záhyby průmyslového potrubí, které své okolí obtáčí jako had uroboros. Potrubí vede pohled kamery přes rozsáhlá pole i sídliště a spojuje tak vodáky na řece, hrající si děti i zurčící potok, jejichž počínání je němým svědkem. (MFDF Ji.hlava)
Dva dokumentární snímky, které byly natočeny na filmový pás a postprodukčně digitalizovány. Autorka snímku Serpentis s vámi bude po projekci debatovat o tom jak se točí filmy postaru.
La Reine: Drogy provází 73letého hippíka Iana celý život, jenomže doba se změnila. Zatímco v 60. letech byly součástí kontrakultury, dnes se na levandulovou farmu daleko od okolního světa sjíždí narkomani, kteří nehledají jinou nebo lepší společnost, ale přivážejí si sem svá traumata. Nikola Klinger natočil na Super 16 nejen Ianovy vzpomínky, ale i nostalgickou kroniku společenských procesů. Jeho portrét individuální i kolektivní paměti ukazuje, že existují dva způsoby, jak užívat svobodu, buď jako léčivou bylinu, nebo jako jedovatý plyn. (MFDF Ji.hlava)
Serpentis: Meditativní snímek odhaluje městská i přírodní zákoutí, jimiž vedou nekonečné záhyby průmyslového potrubí, které své okolí obtáčí jako had uroboros. Potrubí vede pohled kamery přes rozsáhlá pole i sídliště a spojuje tak vodáky na řece, hrající si děti i zurčící potok, jejichž počínání je němým svědkem. (MFDF Ji.hlava)