Viktor Dedek: Interaktivní digitální gamebook / Masterclass
V rámci workshopu se seznámíte s několika příklady, jak jiní pracovali s tématem nekonečna v rámci vyprávění, a se základy práce v programu Twine. Program Twine je volně stažitelný program (instalovaný program / prohlížeč). Práce na smartphonu je také možná, ale nedoporučuje se kvůli velké chybovosti mobilní verze.
Téma nekonečna je v příbězích využíváno v různých podobách a na různých úrovních. Nekonečno se netýká jen času, ale také prostoru a možností. Nekonečný prostor vesmíru, v němž pluje hlavní hrdina sci-fi románu, se podobá prostoru nekonečných možností, v němž se při tvorbě příběhu pohybuje spisovatel. V každém momentě může příběh pokračovat nekonečno způsoby. Co kdybychom neměli omezení klasického vyprávění, kde se autor rozhodne vždy jen pro jednu možnost? Příběh ale přeci nemůže pokračovat deseti způsoby zároveň, nebo ano? K prozkoumání těchto otázek využijeme program Twine, který umožňuje psát větvící se příběhy. Možná znáte formát gamebooku, knihy, v níž se volbou z několika možností čtenář sám rozhoduje, jak bude příběh pokračovat. Nebo znáte obdobné situace z jiných médií, jako jsou např. počítačové hry. Program Twine je možné využít k přípravě příběhu pro oba tyto formáty. A kdo by chtěl, může implementovat i jednoduché programování a pracovat s příběhem, jako se soustavou pravidel a proměnných.
Kapacita: 8
Věk: 12+
Co sebou: Vlastní počítač nebo tablet. Není nutné mít zkušenosti s programováním.
Místo: Hraničář – galerie
V rámci workshopu se seznámíte s několika příklady, jak jiní pracovali s tématem nekonečna v rámci vyprávění, a se základy práce v programu Twine. Program Twine je volně stažitelný program (instalovaný program / prohlížeč). Práce na smartphonu je také možná, ale nedoporučuje se kvůli velké chybovosti mobilní verze.
Téma nekonečna je v příbězích využíváno v různých podobách a na různých úrovních. Nekonečno se netýká jen času, ale také prostoru a možností. Nekonečný prostor vesmíru, v němž pluje hlavní hrdina sci-fi románu, se podobá prostoru nekonečných možností, v němž se při tvorbě příběhu pohybuje spisovatel. V každém momentě může příběh pokračovat nekonečno způsoby. Co kdybychom neměli omezení klasického vyprávění, kde se autor rozhodne vždy jen pro jednu možnost? Příběh ale přeci nemůže pokračovat deseti způsoby zároveň, nebo ano? K prozkoumání těchto otázek využijeme program Twine, který umožňuje psát větvící se příběhy. Možná znáte formát gamebooku, knihy, v níž se volbou z několika možností čtenář sám rozhoduje, jak bude příběh pokračovat. Nebo znáte obdobné situace z jiných médií, jako jsou např. počítačové hry. Program Twine je možné využít k přípravě příběhu pro oba tyto formáty. A kdo by chtěl, může implementovat i jednoduché programování a pracovat s příběhem, jako se soustavou pravidel a proměnných.
Kapacita: 8
Věk: 12+
Co sebou: Vlastní počítač nebo tablet. Není nutné mít zkušenosti s programováním.
Místo: Hraničář – galerie