Lenka Vráblíková: Živná půda ekofeminismu
Přednáška „Živná půda ekofeminismu“ se věnuje přínosu ekofeminismu pro ekologické přístupy v současném umění, teorii a aktivismu. Přednáška vychází ze sympozia Gardening Ecofeminisms, které Lenka Vráblíková s Kateřinou Vídenovou, Amálií Bulandrovou a mnoha dalšími připravili pro Kafkárnu – Centrum pro umění a ekologii UMPRUM, jenž proběhlo začátkem října 2023.
Přednáška proběhne online zde.
Lenka Vráblíková je teoretička vizuální kultury se zaměřením na mezinárodní feministická studia, umělecké vzdělávání, a politickou ekologii. Věnuje se především zkoumání role hub a houbaření v umění a politické imaginaci v kultuře heteropatriarchální (post)koloniality.
Magisterské studium absolvovala na FaVU VUT Brno a oboru History of Art and Cultural Studies na University of Leeds, kde následně absolvovala doktorské studium. Od roku 2018 do 2021 byla postdoktorální výzkumnicí na University of South Africa (UNISA) v Jihoafrické republice. V současnosti přednáší teorii umění a vizuální kultury na Goldsmiths na University of London ve Velké Británii.
Je autorkou textů „Bodies in e-motion: Sarah Kofman and Heléne Cixous Encountering Rembrandt” (Erotics of Deconstruction: Auto-Affection After Derrida, 2024), „Out of Office: mycorrhizal encounters and the art of feminist un/learning” (s Elspeth Mitchell, Antenna: the journal of nature in visual culture, 2023) a „You keep belittling us and we are sick of it!: Four lessons learned from feminist interventions in Czech art schools“ (Gender and Education, 2022).
Přednáška „Živná půda ekofeminismu“ se věnuje přínosu ekofeminismu pro ekologické přístupy v současném umění, teorii a aktivismu. Přednáška vychází ze sympozia Gardening Ecofeminisms, které Lenka Vráblíková s Kateřinou Vídenovou, Amálií Bulandrovou a mnoha dalšími připravili pro Kafkárnu – Centrum pro umění a ekologii UMPRUM, jenž proběhlo začátkem října 2023.
Přednáška proběhne online zde.
Lenka Vráblíková je teoretička vizuální kultury se zaměřením na mezinárodní feministická studia, umělecké vzdělávání, a politickou ekologii. Věnuje se především zkoumání role hub a houbaření v umění a politické imaginaci v kultuře heteropatriarchální (post)koloniality.
Magisterské studium absolvovala na FaVU VUT Brno a oboru History of Art and Cultural Studies na University of Leeds, kde následně absolvovala doktorské studium. Od roku 2018 do 2021 byla postdoktorální výzkumnicí na University of South Africa (UNISA) v Jihoafrické republice. V současnosti přednáší teorii umění a vizuální kultury na Goldsmiths na University of London ve Velké Británii.
Je autorkou textů „Bodies in e-motion: Sarah Kofman and Heléne Cixous Encountering Rembrandt” (Erotics of Deconstruction: Auto-Affection After Derrida, 2024), „Out of Office: mycorrhizal encounters and the art of feminist un/learning” (s Elspeth Mitchell, Antenna: the journal of nature in visual culture, 2023) a „You keep belittling us and we are sick of it!: Four lessons learned from feminist interventions in Czech art schools“ (Gender and Education, 2022).