Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. | Více info | Rozumím

News to your email

Veřejný sál Hraničář

Čvn 2019 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
23/05   Čt   19:00

Pavel Skrott: Setkání pod obraz

Setkání s umělcem, jehož obrazy můžete v současnosti vidět na stěně Café ve Foyer. Pavel Skrott představí sebe i svou další práci.

 

Přestože Pavel Skrott (*1987) absolvoval studium na VŠUP v ateliéru Skla, jeho hlavním výtvarným vyjadřovacím prostředkem zůstává kresba a malba. Motivy, které na jeho obrazech najdeme se pohybují mezi přírodními a abstraktními, často pouze lineárními. Typické je opakování zvolených struktur, jejich vrstvení a překrývání, které při pohledu zblízka odhalují zvolenou výtvarnou techniku, avšak při odstupu vytváří optické iluze větších makrostruktur. Svým působením mohou kresby připomenout i tvorbu oblasti op-artu, tedy tvorby reagující na limity lidského zraku a vnímání obrazu.

Forma jednotlivých děl se přizpůsobuje motivu daného cyklu, proto v tvorbě Pavla Skrotta najdeme jak minimalistické obrazy, tak velkoformátová díla – především kresby na papíře. Typická je ale vždy střídmá barevnost, nejčastěji v odstínech černé a bílé, často balancující na hraně malby, kresby anebo černobílé fotografie.

Na výstavě ve Veřejném sále Hraničář autor prezentuje kresby, které vznikaly během jeho rezidence v Egon Schiele Art Centru v Českém Krumlově. Původně abstraktní motivy černobílých linií, pečlivě vykreslované jedna vedle druhé postupně se vypisujícím fixem, se při odstupu diváka od plochy papíru mohou jevit jako vodní plocha. Ačkoliv téma vody nebylo zamýšlenou inspirací pro vznik kreseb, přítomnost řeky a odlesků hladiny na strop autorova ateliéru dalo vzniknout obsáhlejšímu cyklu kreseb nazvaného Klidná hladina.

Abstrahované vyjádření proudění však nemusí připomínat pouze hladinu vodní, ale může diváka odkazovat i k jiným formám zobrazování energie. Například k pohybu membrány zvukového reproduktoru, k elektronicky vytvářeným vizuální texturám nebo v hodně širokém pojetí k jakémukoliv technickému obrazu, který nás v dnešní době všude obklopuje.